NORMEN EN WAARDEN
“Wij staan bekend als een correcte vereniging en dat willen we graag zo houden”!
In dit kader hebben we in het verleden gedragsregels opgeschreven, een Commissie Normen en Waarden ingesteld en een vertrouwenspersoon benoemd.

Bij het toetsen van de daarvoor in het verleden opgestelde documenten, in relatie tot het onlangs (ALV d.d. 21-12-2021) vastgestelde “Beleidsplan 2021-2025 Duurzaam Presteren”, bleek uiteindelijk, dat onze geschreven gedragsregels, de processen en de rol en positie van onze Commissie Normen en Waarden nodig geactualiseerd moesten worden.
Onze commissie Normen en Waarden heeft zich daar uitgebreid op gestort en aan het bestuur een nieuw beschreven gedragscode met de titel “Zo zijn onze manieren” en een nieuw Reglement Normen en Waarden voorgelegd. Twee documenten die de volledige instemming van het bestuur hebben gekregen.
Uitgangspunt in het document “Zo zijn onze manieren” is het vanzelfsprekende gedrag dat bij het lidmaatschap van onze vereniging past.
De inhoud van het “Reglement Normen en Waarden” geeft de procedures en processen van de Commissie Normen en waarden aan en beschrijft de bereikbaarheid van de Vertrouwenspersoon en de rol die hij voor leden kan vervullen.
Natuurlijk hebben we het hier over “papier” maar het bestuur is vastbesloten om bij het niet naleven van het gewenste gedrag de commissie Normen en Waarden in te schakelen om het bestuur te adviseren over eventueel te nemen maatregelen.
Beide documenten zijn ook bij de laatste uitgave (d.d. 19 januari 2022) van de “BRAM” bijgevoegd zodat ieder lid van onze vereniging van de inhoud van deze documenten kennis heeft kunnen nemen.