B.S.C.’68 behaalt benauwde overwinning tegen GSV uit Gouda

Gezien de stand in de competitie waarin BSC’68 aan kop stond en de tegenstanders uit Gouda slechts 1 punt na een gelijkspel hadden behaald gingen de trouwe supporters van de Schadenetboys uit van een niet al te moeilijke wedstrijd. Zeker na het overtuigende spel tegen Cabauw vorig weekend. De wedstrijd werd vandaag wel in het voordeel van de thuisclub beslist, maar gemakkelijk ging dat zeker niet. BSC’68 begon aarzelend aan de wedstrijd en bracht zichzelf daardoor in de problemen. De bezoekers uit Gouda roken hun kans en hadden al in de 4e minuut de mogelijkheid de 0-1 op het scorebord te zetten. De Schadenetboys schrokken hier blijkbaar van en probeerden de wedstrijd in de hand te krijgen en een aanval op te zetten. Dit resulteerde in een mooi afstandsschot door Nick Holstege vanaf de linkerzijkant dat over de keeper van GSV maar net naast ging.

De gasten uit Gouda gingen stevige duels en pittige overtredingen niet uit de weg. Vooral de rechterverdediger van GSV Henos Michael en Lody Dijkhuizen van de Schadenetboys hadden veel felle duels. Voor de vele overtredingen kreeg Henos Michael in de 2e helft terecht zijn 2e gele kaart, dus rood en kon vertrekken.

In de 15e minuut kwam GSV goed weg toen uit een door BSC’68 genomen corner de bal via de onderkant van de lat terug in het veld kwam. In de mêlee van spelers was niet duidelijk welke partij voor het bijna-doelpunt verantwoordelijk was.

In de 17e minuut was het billenknijpen voor de aanhangers van de Groenwitten toen GSV op de rand van het strafschopgebied een vrije schop mocht nemen. De door Hans Vergoed genomen vrije schop verdween over het doel van BSC’68.

Het waren echter de bezoekers uit Gouda die in de 22e minuut het eerste doelpunt aantekenden. Hishee Berhane van GSV ging goed door en kon een prima voorzet afgeven die door Milan de Niet halfvolley werd ingeschoten.

BSC’68 liet zich niet van de wijs brengen en bleef de aanval zoeken. Zo werd in de 35e minuut Stijn van Leeuwen in de gelegenheid gesteld alleen op de keeper af te stevenen, maar zijn inzet werd door goalie van GSV Bas Lokum gestopt. Vlak voor de rust kon de voor Remco Bor ingebrachte Kevin de Jong ook de gelijkmaker niet aantekenen, zijn afstandsschot ging over.

Blijkbaar heeft de rust en de peptalk van trainer Marco Lange de Schadenetboys goed gedaan, want de tweede helft konden de spelers een betere wedstrijd op de mat leggen.

Al in de 50e minuut kon na een lange aanval Nick Holstege op doel schieten. Zijn inzet werd vakkundig door de goalie van GSV gestopt. Deze actie gaf wel hoop aan BSC’68 want in de 52e minuut kon Rowin Bouwmeester na een knappe splijtende pass doorgaan richting doel en beheerst de 1-1 maken. Vervolgens kregen de Schadenetboys in de 57e ,62e en 65e minuut grote kansen op de 2-1. In de 80e minuut kwamen de bezoekers uit Gouda goed weg toen een kopbal van Kevin de Jong op de doellijn door een verdediger van GSV werd weggewerkt.

In de 85e minuut ging laatste man Falco Henzen goed door en werd in het strafschopgebied gevloerd. De door Lody Dijkhuizen genomen penalty werd in eerste instantie gestopt door de goalie, maar werd gelukkig voor de BSC-aanhang attent door dezelfde Lody binnen geschoten. Dat betekende 2-1!

De leidsman Luis Daniel Martins had zijn handen vol aan deze wedstrijd door de vele pittige overtredingen van vooral de zijde van GSV. De leidsman liet door het vele oponthoud meer dan 10 minuten extra spelen. De extra tijd leverde voor de bezoekers geen extra kansen op. De laatste kans was voor de thuisclub toen Lody Dijkhuizen in de 99e minuut de lat raakte.

De volgende wedstrijd is op 12 oktober uit tegen Bergambacht.

BSC verslaat angstgegner en sluipt richting top

vv BSC '68 1 - Zevenhoven 1

BSC kreeg zaterdag bezoek van de enige club die de Benthuizenaren de afgelopen twee jaar wisten te verslaan op sportpark “Ons Nieuwe Erf”. SV Zevenhoven kreeg dat vorig seizoen in de allereerste competitiewedstrijd voor elkaar. Ook in de daarop volgende uitwedstrijden trokken de Zevenhovenaren al dan niet verdiend aan het langste eind. Dit seizoen zijn de rollen echter heel wat ander... meer ยป

• 20 april 14:30
13-04-2024

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!